onsdag 31 december 2008

happy new year

Önskar jag hade tid och ork att samanfatta år 2008.
Jag har genomgått en hel del förändringar och en sak jag lärt mig är att umgås man med någon som stannade i utvecklingen för 10 år sedan så utvecklas man inte själv.
Jag lämnar det här året bakom mig med gott samvete. Allt händer av en anledning och jag tackar 2008 för dess prövningar och motgångar. Jag tackar alla underbara, mindre underbara samt värdelösa människor som korsat min väg.
Jag må ha varit jävligt bitter men det är ju sån jag är av naturen. Tycker inte mitt liv är så förbannat trist egentligen. Det är inte perfekt men jag älskar det. Det är la arbete och de vardagliga sysslorna som sänker mig och att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv. Men jag är nog inte den enda i det här landet med dessa problem!
När det gäller snubbfronten är jag ju allt annat än tragisk, enligt mig själv. Jag är kräsen, med all rätt!! Pökar runt gör jag inte heller. Kan räkna årets pök på en hand och då blir det faktiskt fingrar över.
Nu får det iaf va slut på gnällandet. Nästa år kommer det skrivas om resor, mat, shopping, inredning, glamorösa fester. Ja, men sånt trams som normala, lyckliga människor skriver om!!

Snart drar jag och frugan men galaxy till Åbo.

Inga kommentarer: