söndag 5 april 2009

ännu en lista

Jag är för jävla bra på att göra listor som jag aldrig följer, det här är vad som gäller nu:
(jag kan gott klappa mig själv på axeln om jag at least lyckas kryssa för en grej på listan)



  • Bli av med mitt människohat (OBS: mycket viktigt)

  • Sluta röka - 10 år av tafatta försök

  • Sluta klaga - bli en äckligt positiv människa

  • Ta hand om mitt yttre - sunkigheten tränger sig på märkbart dag för dag

  • Få ordning på min just nu kaotiska ekonomi

  • Vårstäda!! - min 8 år gamla resetandborste ska få hjälpa till

  • Slänga MINST hälften av skiten i min garderob - jag räknade till 40 par skor som jag troligen inte kommer att använda igen

  • Ta tag i ett tandläkarbesök

  • Äta nyttigare - har inte ätit pizza på 2 dagar (öh, gå och häng dig)



Bara för att jag längtar till Irland så mycket betyder ju inte det att jag ska sluta tänka på att jag har ett liv här hemma. Det är ju faktiskt inget skitliv egentligen, men fan vad jag drömmer om mitt lilla hus med gräs på taket, på taket ska det stå en get och götta sig. Nej Sigrid, ingen jävla gås!!!!!

ibland vill jag slå oss på käften

Självklart tar det emot att erkänna det, men eftersom stoltheten försvann långt innan jag fyllde 14 så kör vi: Just nu spelas privateangus på lagom hög ljudnivå och jag njuter...

Inga kommentarer: