torsdag 30 juli 2009

pengar rullar in


Igår var vi på liseberg. Jag hade "this is my lucky shirt" på mig så vi dog inte. bra ju!
I en kö hade någon smart jävel placerat 4 småkillar med damp framför oss, de knuffades och latjade, gapade och skrek och trots att martina röt till på skarpen åt dem så vägrade dom lugna ner sig. Istället härmade dom henne om och om igen. "HÖRNI!! NU FÅR DET VA NOG" sen fnittrade dom. De var på riktigt som 4 små galna apor!
-Jag är unik! sa den ena killen varpå en andra svarade
-DU? du är ju jätteliten!
När vi väl placerat oss i höjdskräcken så självklart ska en av dampkillarna hamna jämte världens räddaste mig!! Så jag säger till honom innan start att han får va tyst. Jag tänkte att han kanske inte var så kaxig längre nu när han satt ensam. En blond, smal, liten fräknig kille med utstående öron i 11årsåldern. Vi sköts upp och jag och martina skriker som dårar. Killen sitter tyst.
På väg ner (när jag hyperventilerar med gråten i halsen) säger killen (med den grövsta skånska jag hört från ett barn)
-Jag har höjdskräck.
För några sekunder tyckte jag lite synd om honom...
-Har du höjdskräck? frågar jag som är så rädd att jag knappt vågar röra huvudet åt hans håll.
Jag tittar på honom och han vänder sitt otäcka barnansikte emot mig och ger mig den kaxigaste blick man kan tänka sig, så svarar han:
-Jaao, men jag breyr mej inte!
*ÄLSKA BARN*


För en vecka sedan hade jag dödens ångest pga min kassa ekonomi. Men nu händer det grejer!!! Istället för ett banklån får jag låna från familjen. Jag kommer i och med detta betala av alla mina skulder för att i stället samla allt på ett ställe, där världen inte går under om jag inte har råd att betala en månad! Pengar rullar in:
  • Istället för att ha krediter/skulder på 3000:-/månad kommer jag att ha 1000:- (räntefritt)
  • Sara och Billy vill byta lägenhet med mig och om allt går vägen flyttar jag för 3e gången i samma byggnad samt sparar 3000:-/månaden (ska inte göra mig allt för bekväm där nere eftersom jag har planer på att byta stad)
  • Katterna kostade mig i genomsnitt 1000:-/ månaden
  • Jag har bokat tid hos tandläkarn och efter besöket får jag inte röka eller snusa på 2 veckor. det är då jag slutar PÅ RIKTIGT!! Sparar minst 1000:- i månaden.

SÅÅÅ istället för att ha utgifter på 13-14000 varje månad så kommer jag ha 6-7000:- OFATTBART!!! OFATTBART!!!!!! Får vi hoppas att något inte dyker upp och förstör mina planer!

1 kommentar:

Anonym sa...

neeeej. byt inte stad! gbg needs you