måndag 31 augusti 2009

gråter bloooOOOoood!!

vem fa an sålde min pizzabagare?!! vem?! VEEEEEEEM?!?!?!
Idag skuttade jag in på pizzerian med ett stort leende på läpparna och en fungi-med-mozzarella-ananas-och-kebabsås i tankarna, lycka tänkte jag. Men det jag möttes av förvandlade lyckan till ren förvirring. Vad möttes jag av tror ni? vavaVA?! FEL pizzabagare, NYA skyltar, NYA pizzakartonger!!
MIN pizzabagare skulle berättat för mig om han hade planer på att sälja. Vi brukade berätta saker för varandra han och jag.
Tex har han berättat att han funderade på att köpa en korvkiosk och att han hade planer på att bygga tak över uteserveringen. Så självklart skulle han berätta om han planerat att sälja MIN pizzeria!
Så går det när man ska va duktig och skaffar sig pizzaförbud. Jag har mig själv att skylla.
Men jag kan vara lite stolt också.. stolt över mig själv att jag lyckades hålla mig borta så pass länge att jag missade denna stora förändring.
p.s pizzan var fattig. ds

1 kommentar:

Anonym sa...

Funghi + ananas och kebabsås är en genialisk pizza! Tack för den, televerket.
Får bli en sån nu. Kanske adderar fårost till kompositionen också...