torsdag 3 september 2009

glad_tjej84

Jag har en blåbärspaj i ugnen. Vi leker att jag bakat den själv.

Planen var att stressa iväg till Sthlm i morgon. Nu blev planen en helt annan. Den nya planen är tusen gånger bättre än alla planer i hela världen. Jag ÄLSKAR den nya planen. men jag tänker inte berätta vad det är än!

Mitt besök hos kiropraktorn i onsdags var det mest givande besök jag gjort på länge. Han spanade in mig i 10 minuter, förklarade vad som var fel med min kropp, knäckte mig lite och skickade hem mig efter 30 minuter. Det var ju ryggen jag skulle kolla upp.
Mitt jobbiga knä har jag ju lagt i händerna på en vanlig trögfattad läkare, och nästan två månader efter mitt första besök vet jag fortfarande inte vad det är för fel på det.
Jonas (kiropraktorn, jag vill kalla honom vid namn eftersom han numera är min bästa vän) frågade om jag hade varit med om någon olycka, bilolycka eller liknande, han menade på att mitt knä var fult, liksom intryckt. Klart jag inte har. Vad han kom fram till var iaf att jag är missbildad. Mitt vänstra ben och min vänstra arm har samma missbildning. De är lite kortare än de högra lemmarna (hatkärlek till det ordet) och knäet samt armbågen böjs för långt bakåt. Detta gör att jag har ett cepeknä och en ceperygg. Allt hänger samman, blir jag bra i knäet blir jag bra i ryggen och/eller tvärtom.

Alltså fan vad min paj luktar gott. fortsätter med min ryggochknähistoria strax ...

Positivt: Jonas kan laga mig
Negativt: Det kommer kosta mig ca 4500:- för 10 besök

Jag ska besöka Jonas två dagar i veckan i tre veckor, efter det ska jag få lite enkla övningar som jag kan göra hemma. "Busenkla" säger Jonas men sen trappas de upp och blir tuffare. Jonas säger också att ju mer jag jobbar desto mer måste jag träna. Då blev jag lite upprörd! Jag menar ju mer jag jobbar desto mindre hinner jag träna. Sämst.
TRÄNA!! UUUSCH. pizza och lokaltrafiken har format denna underbara kropp...

Inga kommentarer: