onsdag 28 oktober 2009

i väntan på arbete


Vad jag vill säga med den här bilden är att det är inge vidare kul utan tv-kanaler. Det är inte heller så varmt och mysigt i en källare, tur att jag köpte ett par varma sockar igår. Jag vill inte säga att jag dricker folköl, det är en gammal burk. DEN burken har skrikit på mig i en vecka nu: STÄDA!! Jag hatar den!
Det hörs inte med jag lyssnar på Freddie Wadling, enbart för att jag INTE uppmärksammade honom på jazzå i söndags (han satt vid bordet bredvid) Fint att jag har koll på artisterna i min skivsamling. Glasburken som står på bordet är ett doftljus som heter förförelse, det luktar svingott och kommer såklart från kondomeriet! Jag har inte tänt ljuset idag eftersom tanken på att jag skulle börja förföra mig själv inte lockar alls mycket i dagsläget. Jag har liksom inte gjort mig förtjänt av det.
Pojken med guldbyxorna har suttit i min soffa aka han som aldrig dricksar på krogen. Hittade allt de här guldet när jag letade efter ett nagelverktyg. Varför hittar man aldrig pengar när man är fattig? det där hade ju räckt till ett cigarettpaket förra veckan.

Inga kommentarer: