fredag 6 november 2009

veckan som gått

I onsdags vart jag bjuden på käk på the dubliner, två månader försent (Cloen var sjuk på min födelsedag så vi firade den nu) Och eftersom det var min "födelsedag" så fick jag äta kött på VegetarianCloens nota, på min "födelsedag" ska man ju inte behöva höra nått gnäll eller jobbiga kommentarer om djurens rätt eller "skulle du kunna äta din katt" OOhh nooo. Cloen fick bita ihop helt enkelt. Istället lät det så här (måste tillägga att Cloen använde sig av sin vänliga röst):

-Vad är det för kött du äter Cissi, är det kyckling?
-Fläskfilé
-Vad är det?
-Gris
-Jaaahaaa

Vi njöt av en välsmakande måltid, ett gäng bulmers för min del och ett gäng guiness för Cloens del, lite ljuvlig musik och härligt brittiskt/irländskt/skottskt/japanskt/svenskt/norskt sällskap.

I torsdags hade vi Irländskt besök på jobbet!!!! En av Jamesons ambasadörer gav oss en liten whiskey-utbildning samt intog baren. Folk fattar ju inte hur coolt det är med ett jameson-event och den enda whiskeyn vi sålde (under mitt arbetspass) var till Kim som stödhängde i baren en stund. Jag fick helt enkelt sluta tidigare pga av brist på whiskeydrickare, vidare till kinshead, två öl med kim innan läggdags.
Ikväll har jag jobbat, mina ben, fötter och rygg värker. Jag önskar jag hade råd med ett Jonas-besök, men jag är på riktigt för fattig. Jag får helt enkelt stå ut med den förbannade ryggvärken. Är det rättvist?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastiskt yttre...fattar inte ens hur jag hittade hit...skulle ju inte ens hit...men men skit samma....Du ser fantastisk ut!!! Sjukt snygg, jag blev varm inombords....haha fan vad crepy man känner sig när man skriver någe sådant kl 02:51...haha skyller allt på hjärnan (och lite fyllan) haha

ida sa...

*CREEPY* höhö.