tisdag 26 januari 2010

Landsförräderi

Jag borde skämmas! Jag insåg idag att jag de senaste månaderna har förgiftat mitt gröna blod med nästan enbart svensk musik:
Stefan Sundström - fisk i en skål
Miss Li - ba ba ba
Fleshquartet - Seventh day
Monica Zetterlund - Stick iväg jack
Blue for two - Like an egyptian
Thåström - fanfanfan

Det räcker väll med att jag gjorde mig av med det röda håret, arbetar på den svenskaste krogen i stan samt äter kålpudding varje fredag!

Om 2 månader är vi i Dublin! För att försöka ställa saker till rätta har jag spelat Dropkick Murpys på högsta volym i lurarna hela morgonen samtidigt som jag brett mackor och serverat kaffe på min gamla arbetsplats. Nu har jag huvudvärken från helvetet, men det förtjänar jag!! Här bjuder jag på en lite mer passande playlist:
Fuck you i´m drunk
The Mahones - Drunken lazy bastard
The Pogues & The Dubliners - The Irish Rover
Fiddlers green - Bugger off
Flogging Molly - Seven deadly sins
Dropkick Murphys - I´m shipping up to Boston
The Dubliners - Rocky road to Dublin
The Pogues - Streams of whiskey
Buck-o-nine - Drink and fight
Mary Black - Song for Ireland
The Corrs - Toss the feathers

Inga kommentarer: