onsdag 24 februari 2010

en onsdag

Min gamla uteliggare Olle hade hittat ett par nya glajjor en dag!! "Har du nya glasögon Olle, vilka fina" sa jag och Olle förklarade stolt att han hittat dom på gatan. Strax efter såg jag att det stod 3D på ena bågen. Jag var tvungen att göra stackars Olle besviken och förklarade att det inte var några solglasögon utan ett par 3D-glasögon som man får när man går på bio och som folk kastar bort som att det vore ett godispapper när filmen är slut. Aningen förvirrad tog han av sig glasögonen, granskade dem, ryckte på axlarna och tog på sig dem igen.


I söndags var vi ju och såg Avatar:


Idag åkte jag tidigare in till stan för att hinna med en lunch med Tarzan innan jag började jobba. Det ångrar jag inte. Jag har saknat den tjejen alltså! Det här kommer bli bra känner jag!

När Tarzans rast var över smet jag in på arbetsplats nr 2 och uppdaterade mina söta kollegor om mina framsteg i jakten på glädje. (för jag gör faktiskt framsteg)


Ja men dagen började så bra. Det är klart något måste gå snett. Någon tyckte det var en bra idé att sno min plånbok. yey! Skaffa nytt id-kort! yeeey. En vecka utan visa-kort! yeeeheey. Jag var tvungen att akut-läsa lite ur min glädje-bok för att inte koka över.. Så istället för att vara bitter över att plånboken är borta så valde jag att vara glad över att boven inte såg min nya kamera när han fingrade i min väska! tack bibel! BRA JU!!

Inga kommentarer: