tisdag 9 mars 2010

ungkarlsliv

Idag var planen att jag skulle sysselsätta mig med mina favoritsysslor: städa, tvätta och diska! Jag blev så besviken när jag fick hoppa in och jobba istället... NOT!
Innan jag lämnade min arbetsplats ikväll svepte jag rejält med kaffe och planen är nu att jag ska hålla mig vaken ett par timmar för att sedan slänga in en maskin tvätt innan någon annans tvättid börjar, dvs vid 06.00, så om min plan går vägen får jag gå och lägga mig ca 08.00. Då ska jag ha diskat städat och tvättat. Egentligen har jag förbjudit mig själv att hålla mig vaken så länge, men idag hoppade jag i sista reservtrosan och det finns ingen möjlighet till tvättid fören lördag. sådetså.

Jag är sjukt tacksam över allt som musiknarkomanen John delar med sig av och tack vare spotify har jag den senaste veckan fyllt på min inköpslista ordentligt med måste-ha-skivor. Min första tanke när jag investerade i spotify var att jag skulle joina 2000-talets trend och kasta bort min skivsamling men jag insåg ganska snart att jag inte är riktigt redo än.
repeatrepeatREPEATSOMFAN just nu är:
Baby woodrose - caught in a whirl
Helt galet förälskad är jag!
Får även lite goosebumbs och pirr i magen av:
Josh Rouse - it´s the night time

Inga kommentarer: