tisdag 11 november 2008

I don't discriminate, I hate everyone equally.

Min hyresvärd ringde mig idag när jag var på jobbet. Han ville in i min lägenhet och kolla upp något, jag fattar inte vad det var. -Inga problem fan. Kunde inte valt en bättre dag!!!! Pizzakartoner, glasspaket, DISK, smutstvätt, smutstvätt, smutstvätt (aoh, underkläder också) tomma chipspåsar, (HAHA, jag råkade skriva "chipsmåsar" först) ölburkar, tallrikar med stenhårda/ruttna dippsåser, överfullt askfat, klementinskal, använda snusar, post osv över hela lägenheten. ÖVER HELA LÄGENHETEN! Ja, jag är ett äcklo men jag mår fan inte bra just nu, så illa så jag tycker synd om mig själv faktiskt. Man får skita i allt då.
Idag satte jag mig och skulle göra schema för ett gäng veckor framöver. JAG gör schemat, vilket innebär att JAG borde kunna sätta mig själv att jobba vilka dagar jag vill och hur mycket jag vill. Men ICKE!! Folk tjatar från höger och vänster. Av någon kanske inte så lustig anledning börjar det klia över hela kroppen. Jag blir tvungen att ta av mig skorna för att det kliar så förbannat om fötterna. (andra gången på en vecka det här händer) Jag får utslag på halsen och börjar svettas. Går ner i källaren och ställer mig och skriker med stängd mun ungefär "mmhhhrrrmm" för att försöka härma det med bokstäver. Sparkar i stenväggen utan skor och hoppar som en ful moggis. Springer efter min mobil, tar ett djupt andetag och slår 118118 och ber dem koppla mig till café idrottgården. Min fd chef svarar. Jag hör med honom om han behöver extrapersonal någon dag i veckan och det visar sig att han vill ha mig på heltid (han älskar mig). Så på fredag tar vi en fika och ser vad vi kan komma fram till. Börjar iaf jobba lite redan på måndag. Frågan är dock om jag vill offra min sjukt fina lön. Jag försöker väga fördelar och nackdelar.
Stoppet: Pengar, pengar gör mig lycklig. Oregelbundna arbetstider, hemsk HEMSK arbetsplats, dåliga människor, dålig hy På riktigt: 2 år på stoppet har gjort att jag åldrats 10 år, ett år till och jag skulle se ut som 40!
Idrottsården: Rutiner, bra människor, sämre lön, ledig helger men aldrig en vardag.

Egentligen borde det vara ett enkelt val eftersom jag HATAR stoppet, jag hatar ansvaret, jag hatar mina arbetstider, jag hatar kunderna och jag hatar mina arbetsuppgifter. Men det är ju det, jag vägrar leva fattigt!!
Vi får se på fredag helt enkelt.

På torsdag ska jag behärska mitt alkoholintag en sväng. Ska smutta lite guiness i vår älskade sexbutik. Drar en sväng till trädgårn SMUTTAR lite öl i något hörn samtidigt som jag sneglar lite på flogging molly sådär civiliserat som bara jag kan. ööööhöööööhöhöhöhöhööööh ;p

tudiluh

Alltså GUUD, kan jag sluta va så äckligt jävla snygg? !

1 kommentar:

Anonym sa...

Går det inte att dela upp det och jobba halvtid på båda?
Fast det blir väl rätt krångligt...
Jag tycker du ska ta det andra café jobbet iaf!