torsdag 19 mars 2009

Dublin


Söndag

Jag flyger för första gången i mitt liv. Jag ch Cloen är de lyckligaste någonsin när vi landar på vår gröna ö. Efter vi hängt lite på hotellet (blivit bästisar med bartendern) så tog vi oss till Cobblestones där folk träffas med sina instrument och spelar, sjunger och dansar tillsammans. Vi blir så kära då va för det är ju det här vi drömt om.
forfarande i göteborg. Bartendern som jobbade sin sista dag bjöd på drinkar
always time for a guinness

Cobblestones har stäng och vi letar nytt

Måndag

Eftersom vi vart så kära i cobblestones bestämde vi oss för att dra dit igen.. Hade en minst sagt underbar kväll igen. Eftersom Cloen blev för full och kände att hon fått ut tillräckligt av kvällen och eftersom Kas ska känna alla så får jag hänga med hans polare och kvällen går ut på att jag får lektioner i att skrika.

Vi samlade ihop lite random folk på spårvagnen för en gruppbild

gaphalsen tomo, jag och kas



Cloen fick honom att känna sig ung igen, så otroligt söt man

Tisdag

Det är St Patricks day. Paraden missade vi såklart. Var för bakis. Men vad gjorde det. Vi träffade en massa underbara gröna människor. Tyvär gick min kamera sönder, så det vart inte så många bilder den här kvällen. Hattar och lösskägg i all ära.


kiss me i´m irish



Onsdag

Det är den här dagen vi ska göra alla turistsaker som vi skjutit på, guinness bryggeriet, åka till dundolk, se en vacker utsikt, shoppa osv. Istället ger vi oss ut på egna ben på jakt efter det gröna. men vi hamnar långt åt helvete, 4 timmars vandring senare är vi lite smått griniga och inser att vi misslyckats totalt. Vi längtar som dårar efter en öl men har förbjudit oss själva att dricka den här dagen. lite shopping hinner vi med innan vi går och lägger oss.

Torsdag

Sorgens dag. kas följer oss till flygplatsen eftersom vi inte klarar ett skit själva ungefär. Jag grät innan vi lämnade irland. Jag grät när vi lämnade Irland och jag grät lite till när jag kom hem. Ikväll kommer jag gråta mig till sömns. Och jag frågar mig själv hela tiden, Vad fan gör jag i Sverige? imissyouimissyouimissyou!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni haft det underbart eller ^^

Anonym sa...

Gud vad härligt, im sooo haaappyyy for yooou cissit