torsdag 9 april 2009

GRÄNSGATAN!!!





dead kennedys - to drunk to fuck




x-ray spex - oh bondage! up yours




The kristet utseende - quinna hora

Jag älskar att vi ena stunden satt och var aggressiva till x-ray spex och nästa sekund glatt sjöng med i quinna hora!!!

nostalgi nostalgi. Min och martinis första lägenhet, vi betalade 550:- var i hyra med ett nerbajsat badkar i källaren och ett charmigt förråd vägg i vägg som vi mer än gärna lånade ut till fyllon som inte fattade bättre än att sova över i en maläten soffa bland råttor och kryp. Varje fredag och lördag var samma visa: förfest, ladan, efterfest. En underbar granne hade vi också: Loose, som ofta ringde vår hyresvärd och gnällde över att han var tvungen att sova i sitt fordon då vi var så högljuda, han hängde döda djur på vår ytterdörr och han brukade ta sig friheten att rusa in i vår lägenhet och stänga av stereon (Martini ropar efter honom med mammig röst: "meen Loooose då"). En annan granne var Robin som vi tillslut började festa hos istället eftersom vi knappt vågade vara hemma längre då vi var efterlysta av vår arga hyresvärd. Sen hade vi tydligen någon "mamma" på bottenplan som vi aldrig märkt av innan som en natt skrek i trappen:
-HÅLL KÄFTEN DÄR UPPE MINA BARN SKA SOVA!!!
varpå någon svarar:
-JAG KAN VÄL INTE RÅ FÖR ATT DU HAR SÅ JÄÄÄÄVLA MÅNGA BARN!

Det gulliga var att vi såg då aldrig till några barn i vårt hood.

Jim och TWs besök var vardagsmat 2002

jag och martini i vår finfina lya 2002


hääärliga tider hääärliga tider.

måste även lägga upp lyriksen till den snuskigt ljuvligt provocerande underbara låten vi älskar:
Alla tjejer dom är,
Dum i huvve!
Själv har man endast ett fel:
Man är en jävla idiot
Labil, frigid, lättretad
Kan ej dricka sprit,
Vad är det för fel?

Lätt att lura, svår att bli av med
Quinna!
Lätt för att sura in i det sista
Quinna! Hora!
Lätt att lura, svår å bli av med
Quinna!
Lätt för att sura in i det sista
Quinna! Hora!

Tjackskadade, lömska, pilska spättor
Lismande luder från Amsterdam
Riv och slit, klös och bit. Gråta.
Kan ej sansa sig, vad är det för fel?

Lätt att lura, svår å bli av med
Quinna!
Lätt för att sura in i det sista
Quinna! Hora!
Lätt att lura, svår å bli av med
Quinna!
Lätt för att sura in i det
Allra sista
Quinna! Hora!



Marini!!! Jag vill att du kommenterar det här fan!!!



måste ju även lägga till partylåten:




de lyckliga kompisarna - dricka sprit och hålla käften

1 kommentar:

Martini the one and only sa...

Ihii, jag ryser. Vad ska man säga? Det där var lätt den bäästa tiden i hela mitt långa liv. We were LIVING THE DREAM på vårt egna lilla vis. Jag hatarhatarhatar att vara kärring och skulle kunna döda för en wild & crazy festkväll på GRÄNSGATAN igen!
Nu har man bara minnena kvar. Men vilka jävla minnen sen, de kan man leva länge på!

QUINNA HORA!... kudunk!