torsdag 20 augusti 2009

håll i er..


Jag blev inspirerad av min kollega Erik och traskade in på http://www.mensa.se/
In your face, smarta tjejen som kallade mig iq-befriad i helgen!!
Hm. Det är ju social kompetens, självförtroende och ett gott ordförråd jag saknar och vem vill ligga med ett iq? ;(


Resultat

Din IQ beräknas vara

126, eller mer

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.
Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.
För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.
Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

3 kommentarer:

ida sa...

ingen vill ligga med ett iq! men jag skulle gärna ligga med ett bra ordförråd däremot

Cissi sa...

:(:(:( tack ida nu känns det mycket bättre :( tack

ida sa...

haha. jag ska lära dig några nya ord nästa gång vi ses!