tisdag 5 januari 2010

gott nytt

Nu jeklar ska det sammanfattas!!!! Tyvärr har jag inga egna bilder ifrån min Sthlmsvistelse så jag knyckte några av Ida.

Nyårsafton:
Ida hade lagat mat. Vi skålande med Törley, så som rika människor gör. Efter ett litet smakligt preparty begav vi oss till Debaser slussen, skålade lite till, lyssnade på dundertåget och minglade (?) MYCKET lyckad kväll, mest tack vare att jag var i världens bästa sällskap! Ida, Frugan och Sophie <3

Nyårsdagen:
Bakis, rökfri men ändå på topp (inte långt ifrån iaf) det bjöds på bio... fast nej, det skulle bjudas på bio men för ovanlighetens skull (!!) fick jag stå för kostnaderna. Sherlock Holmes!! ooohja! Men jag är kär!! I Mr Holmes såklart

Lördag:
Ger mig ut på kungsholmen på jakt efter systembolaget, artonmiljoner minus! En timma senare har jag och en BiB hittat hem till Ida. Jag hoppar in i Idas garderob för att hitta något passande till Rocket Room (hatkärlek till Idas garderob) Förfest hos Tifa. Ett sms bort fanns vip-biljetter, återigen: Tack Peter! Dessvärre måste vi som är Very Important Persons vara på plats tidigt så vi fick lämna det trevliga sällskapet och halka vidare. Det finns mer att tillägga om den här ljuvliga kvällen men vi hoppar fram några timmar ;). Hemma hos Daniel och Amanda kollar vi på tratten och finken. Gästvänliga Daniel matade mig med lakristshot och vin så jag minuten senare(ogillar ordet) däckade.

Söndag:
Bakispizza, ordet jag inte längre får använda (börjar på å och slutar på ngest) och lycka om vartannat, lite film, rosa potatismos... Ville sova sked med Ida men hon ville hellre ha mina fötter i ansiktet.

Helvetesmåndagen:
Upp i ottan för att lämna staden som efter varje besök får en allt större plats i mitt hjärta. Jag sov hela vägen hem. Men att resa i första klass har tydligen inte bara fördelar. Hamnade mittemot den här mannen:
Det här gott folk är killen med världens jobbigaste röst!! killen som pratar oavbrutet, vars röst ekade i mina drömmar hela vägen till Göteborg och fick mig att drömma om komedier och barnprogram. Väl hemma sov jag några timmar i tystnad. Avslutade dagen med ett lagom långtråkigt arbetspass.






Inga kommentarer: