torsdag 11 februari 2010

min nya bibel

På väg till jobbet i morse började jag läsa en av mina må-bra böcker. Cissi (jag) är en person som ser folks dåliga sidor i första hand samt har väldigt lätt för att irritera sig enormt på folks beteende/utseende. Måste tillägga att jag har blivit mycket bättre. Förr tyckte jag att i stort sett att alla jag träffade var fejkade, trögfattade töntar. Efter att ha läst 4 sidor kom jag fram till att det här är boken för mig:

"Är jag kritisk mot mig själv har jag också lätt att klandra och kritisera andra"

"Du kan inte ändra andra människor. Det enda du kan ändra är dig själv och ditt eget synsätt på andra männsikor"

"En människa som mår bra har heller aldrig behov av att ironisera, klandra eller förtrycka en annan människa"

De tre ovanstående citaten vill ju säga samma sak dvs att jag måste ändra mitt tankesätt och trivas med mig själv för att sedan lättare kunna acceptera andra. Det måste ju betyda att den kärlek jag känner för mig själv bara är ytlig. say what? Jag blev inte så jätteklok på 4 sidor så ikväll ska jag bädda ner mig med boken och råläsa mig lycklig! Hellooo happiness liksom!!

I morse åt jag havregrynsgröt till frukost! Det var inte första gången jag försökte och även denna gången fick jag så sjukt ont i magen, smärtan varade hela dagen. Jag tål inte nyttig mat, fibrer och sån skit. Vad gör man när man vill vara nyttig men kroppen säger nej?! Vägen till det nya livet är smärtsam!

Inga kommentarer: