fredag 17 oktober 2008

Nothing like a deeksha

Ooookeeej, nu ska vi se mina skills i att förklara något jag egentligen inte kan förklara.
Alltså, det var ju kanske inte de mest givande 2 timmarna i mitt liv. Men helvete vad sjukt.
Man skulle tänka sig en vit energi som först fyllde ens kropp. Man skulle börja med fötterna, men när jag i mina tankar fyllt en fot kom jag på att man skulle fylla båda samtidigt så ja ba helvetesjävlarunk nu måste jag fylla i den andra fort som fan så jag inte kommer efter.
När hela kroppen var fylld skulle man skicka ut den här vita energin ut över rummet, ut över göteborg, över hela jorden och sen ut i universum (!) När man kämpat med detta i evigheters evigheter skulle man dra tillbaka fanskapet till sig själv igen och samla de kring hjärtat. Så när jag gjort detta skickade healarsnubben ut en "deeksha" som det heter, ah men en healing, för er som inte har lika stor koll som jag ;) Under en minut kändes det precis som att jag rökt en fet. Jag fick hjärtklappning och blev helt skakis och hela kroppen domnade bort. Kan beskriva det på flera sätt samtidigt som jag inte kan beskriva det alls. Som att någon bände upp bröstkorgen på mig och tryckte in en brinnande fackla. Helt jävla obehagligt.
Så nu under en timma har jag hackat på Sara som en dåre och frågat vad fan det här skulle ge mig. Ska man sitta där i 2 timmar för att känna sig hög i en minut? Sara kan inte svara. (den sista meningen rimmade)

SARA MIN LEVNADS-COACH
Sara säger att jag måste finna ro i mig själv. Sara säger ungefär "Sluta för i helvete upp med att söka bekräftelse från folk i din omgivning"
När Sara lägger korten på bordet inser jag hur förbannat patetisk, ynklig och misslyckad jag är. Nej, Sara säger inte att jag är patetisk, ynklig och misslyckad. Sara skulle aldrig säga något sådant. Vad jag tror Sara vill ha sagt är att jag väljer fel vägar, jag söker mig till fel slags människor. När jag säger att jag har gått vidare och lagt allt som varit bakom mig, alltså verkligen lagt det bakom mig så håller Sara inte med. Men jag står fast vid att mitt förflutna är mitt förflutna. Det är därför Sara ska ta med mig på de här deeksha-träffarna som ska hjälpa mig att öppna mina "blockeringar" och känna på alla känslor för att verkligen gå vidare.
Det här är tamejfan ganska stort, vi får se hur långt jag tar det.

Jag googlade deeksha:
Deeksha är en djup visdom som gavs från lärare till elev i österländsk filosofi. Deeksha är sanskrit och betyder egentligen initiering, men ofta avses energiöverföring. Energin hjälper dig i din personliga och andliga utveckling. Efter en session bearbetar energin både i ditt chakra system och i din fysiska kropp.
Upplevelsen av Deeksha är olika vid olika sessioner, men många upplever en känsla av djup frid, andra en bubblande glädje, och vissa en starkare koppling till allt omkring oss...
Deeksha energin är intelligent och ger oss precis vad vi behöver för att utveckla vårt medvetande.

Inga kommentarer: