söndag 19 oktober 2008

It's easy to quit smoking. I've done it hundreds of times!


Nu blir blir det djupt. Halloween närmar sig. Jag och Ragge har hur länge som helst pratat om att vi ska va oss själva på halloween. Det sket sig förra året och det skiter sig i år.
Jag åker till Sthlm och minglar bland snygga modeller istället iklädd någon sjaskig sailor outfit.
Jag äter inte pizza varje dag längre!! Istället har jag ätit spagetti med vitlökssås och quornfilé sen i fredags. Ok, måndag-torsdag käkade jag pizza eller thai. Men det har varit en bra vecka. Nästa vecka kommer bli bättre. helvete.
Nu tar jag till drastiska åtgärder. Jag ska spara alla tomma cigarettpaket och låta dom ligga framme så jag ser dom hela tiden. Mitt på bordet i köket ska jag lägga fanskapen. Det kommer se för jävligt ut och jag ska se högen växa och i varje cigarettpaket ska jag se en 50-lapp. När jag väl inser att jag inte behöver köpa ett till paket till mig samling får jag lov att slänga dom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En sak man kan göra är att sätta sig ned och röka, röka lite mer, och röka ännu mer tills man kräks som en sjösjuk räv. Efter detta så bör man bli illamående av synen, lukten och smaken av cigaretter. En polarinna lyckades iaf med det på detta sättet men det är kanske inte för alla. Men för guds skull, sluta inte äta pizza. Denna måltid av måltider ;) För att sitera texten på pizzakartongerna från Alforno i Kortedala; "En dag utan pizza är som en dag utan solsken"...

Anonym sa...

Duktiga tjejen!
Du vet väl att det är rökförbud i hela sthlm så det passar ju bra ^^